27 Jul 2012
By Popular News
ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ရင္ကို စာေပ အေရးအသားေတြ နဲ႔ေရာ၊ သီခ်င္း စာသားေတြ နဲ႔ပါ
ထိေအာင္ ပစ္ႏိုင္တဲ့ ေတးေရး၊ ေတးဆို၊ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ကေတာ့ အ႐ိုး ပါပဲ။
ေပၚျပဴလာ နဲ႔ အ႐ိုး မဆုံျဖစ္တာ နည္းနည္း ၾကာခဲ့ၿပီ။ ျပန္ဆုံေတြ႕ျဖစ္တဲ့
အခါမွာေတာ့ အ႐ုိးကို ဂီတေလာက အေၾကာင္းေတြေကာ၊ စာေပ စိစစ္ေရး လြတ္လပ္ ခြင့္
ရၿပီ ျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ရဲ႕ ဖန္တီးမႈ အေၾကာင္း ေတြေကာ ေမြးခြန္းေတြ
ေမးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အ႐ိုးက လက္ရွိ မွာေတာ့ ေနာက္ထပ္ အေခြသစ္ ကို လုပ္ေနတာ
ေတာ္ေတာ္ ၿပီးေနၿပီ ျဖစ္သလို၊ Cupid13 ဆိုတဲ့ လုံးခ်င္း စာအုပ္လည္း
ထြက္ရွိထားပါတယ္။ ကဲ.. အင္တာ ဗ်ဴးစၾကဆို႔။
ေမး- ဂီတ အစည္းအ႐ံုး အေနနဲ႔ ဂီတ ေလာကသားေတြရဲ႕ အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ဘယ္လို တာ၀န္ေတြ ယူသင့္တယ္လို႔ ထင္မိလဲ။ အစ္ကိုက ဂီတ အစည္းအ႐ံုး ဝင္ထား တဲ့
သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္လည္း အျပင္က ဂီတ ဝါသနာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္ကို
သိခ်င္လို႔ပါ။
ေျဖ- ဂီတေလာက နည္းနည္းပုံစံ ေျပာင္းသြားတယ္။ ခိုးကူးေတြက
ႏွိပ္စက္လိုက္တဲ့ ဒဏ္ကို ခုမွ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ က်က်နန ခံရတာ။
ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အကုန္လုံးက စီးပြားေရး ဆန္တဲ့ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔
စတိတ္႐ႈိးေတြ သြားလိုက္ၾကေတာ့ အခု အကုန္လုံးက ရပ္သလို ျဖစ္သြားတယ္။
အစည္းအ႐ုံးက ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ့တယ္ လို႔ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့
အစည္းအ႐ုံးသည္ NGOေလ။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း အစည္း အ႐ုံးဝင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဘးက
ၾကည့္ရတဲ့ ဝါသနာရွင္ ဂီတသမား တစ္ေယာက္ေပါ့။ ဒီလို အေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာင္
ဂီတအစည္းအ႐ုံး ဆိုတဲ့ NGO တစ္ခုက နည္းနည္း ေပ်ာ့ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ
ဆိုေတာ့ သူက တိက်တဲ့ အာမခံခ်က္ ရွိရမယ္။ သူက ဂီတေလာက ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
အတြက္ ဂီတေလာမွာ ရွိရွိသမွ် လူေတြ အကုန္လုံးရဲ႕ တာဝန္ကို သူယူေပးရမယ္။
ၿပီးေတာ့ သူေခါင္းစဥ္ တပ္ထားတာက ဂီတ အစည္းအ႐ုံးေလ။ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဘယ္ဂီတ
မဆို သူတာဝန္ယူ ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ အစည္းအ႐ုံးကို ဝင္တယ္၊ မဝင္ဘူး ဆိုတဲ့ကိစၥ
ေကာင္းေကာင္း စိစစ္ရမယ္။ အဆိုေတာ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ တကယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္
ပါရမီပါလာတဲ့ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္နဲ႔ အေပ်ာ္တမ္း စားေသာက္ဆုိင္မွာ ဆိုတဲ့
အဆိုေတာ္နဲ႔ တန္းတူ စရာ အေၾကာင္းကို မရွိဘူး။ အတီးသမား ဆိုလည္း အဲဒီလိုပဲ။
တကယ္ ပါရမီပါလာတဲ့ အတီးသမား နဲ႔ အေပ်ာ္တမ္း တီးေနတဲ့ အတီးသမား နဲ႔ လုံးဝ
ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ဂီတ အစည္းအ႐ုံး ကတ္ကို ထုတ္ေပးလို႔ မရဘူး။ ဒါက ကြၽန္ေတာ့္
အျမင္ေပါ့။ သူတို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကလဲေတာ့ မသိဘူး။
ေမး- ေခတ္သစ္ ဂီတကို လူငယ္ေတြက ေတာင္းဆို ေနတယ္။ ဒီေတာင္းဆိုမႈကို
လိုက္ေလ်ာ တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မလိုက္ေလ်ာတာ ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဂီတေလာက အတြက္ ဘယ္လို
႐ိုက္ခတ္မႈ ေတြ ရွိလာႏိုင္လဲ။
ေျဖ- အမွန္က ေခတ္ေပၚတို႔ ေခတ္ေဟာင္း တို႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွိရင္
ကြၽန္ေတာ့္ အျမင္အရေတာ့ ဒါ အႏုပညာပစၥည္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီက တူတာ မဟုတ္ဘူး။
ကာ လေပၚပဲ ဆိုေပမယ့္ ကာလေပၚသမား အခ်င္းခ်င္း ဖန္တီးပုံခ်င္း မတူၾကဘူး။
ယူဆပုံခ်င္းလည္း တူတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကို အတင္း လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥ
ဘယ္ေတာ့ မွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဂီတ အသစ္သစ္ ေပၚလာတဲ့ဟာေတြ
အတြက္ ကို အၿမဲတမ္း ထည့္စဥ္းစားေပးရမယ္။ အမ်ားစုက ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့
Creationေ တြကို မလုပ္ ႏိုင္ဘူး။ ရပ္တံ့ေနတယ္။ အဲဒါကို အစည္း အ႐ုံးအေနနဲ႔
ဘယ္လို နည္းနဲ႔ကာကြယ္ေပး ႏိုင္သလဲ၊ ဘယ္လို ခ်ိတ္ဆက္ ေပးႏိုင္မလဲ ဆိုတဲ့
ကိစၥကို သူတို႔ စဥ္းစားရမွာ။ အလႊာေတြကို ေလွ်ာက္ခြဲတာ သူတို႔
အလုပ္မဟုတ္ဘူး။ အလႊာ ဆိုတာကလည္း ခြဲျပလို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ ကြၽန္ေတာ့္ကို
ဆိုရင္ ငါးလႊာ ခြဲတာ လက္မခံဘူး။ လက္မခံဘူး ဆိုတာ ေနာက္တစ္ခု ပိုလာမွာ
စိုးလို႔သာ ကြၽန္ေတာ္က ဘာမွ မေျပာတာ၊ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဂီတအစည္းအ႐ုံး မဆိုင္တဲ့
အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ငါးလႊာခြဲ လို႔မရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လည္း သေဘာတူမွာ
မဟုတ္ဘူး။ နဂိုကလည္း သေဘာမတူခဲ့ဘူး။ စည္းကမ္းခ်က္ သတ္မွတ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ
ဂီတ အစည္းအ႐ုံးက တာဝန္ရွိသူေတြ ေသခ်ာ စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။ ေခတ္ေပၚဂီတ
ဆိုၿပီး အတင္းေအာ္ေနလို႔ မရဘူး။ ဂီတက ဂီတပဲ။ ျမဴးဇစ္က ျမဴးဇစ္ပဲ။
ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဟာေတြကို လက္ခံ ရေတာ့မွာ။ တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ဟာေတြကို
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲခ်င္တယ္ ဆိုရင္ လူတန္းစား အသီးသီးပါ ရမွာေပါ့။ လူႀကီး
လည္းပါမယ္။ လူငယ္လည္း ပါမယ္။ လူလတ္ပိုင္း လည္းပါမယ္။ လူငယ္ေတြကို ေမးရမယ္။
ဘာျဖစ္ေစခ်င္လဲ။ အဲဒါမွ ဒီအစည္းအ႐ုံးက ေသေသခ်ာခ်ာ အစည္းအ႐ုံး ျဖစ္လာမွာ။
အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ ပဲျဖစ္ေနမွာ။ ကြၽန္ေတာ္
ေျပာခ်င္တာက အစည္းအ႐ုံးက တိက်တဲ့ ၾသဇာ အာဏာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕စည္းလုံး ညီညြတ္မႈကို
တည္ေဆာက္ႏိုင္ မွာ မဟုတ္ဘူး။
ေမး- ေနာက္တက္လာတဲ့ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕သစ္ အေနနဲ႔လည္း ေတာ္ေတာ္ေခါင္းစားရ
လိမ့္မယ္လို႔ ထင္တယ္။ သူတို႔ အရင္ဆုံး ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အရာက ဘယ္အရာလို႔
ထင္လဲ။
ေျဖ- အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕သစ္ထဲမွာ ဘယ္သူ ဝင္မလဲဆိုတဲ့ အေပၚ မူတည္တယ္။
ဝင္လိုက္တဲ့ အမႈေဆာင္က သူ႔မွာ တာဝန္ႀကီးသြားၿပီ။ သူဟာ ေသခ်ာေပါက္
အႏုပညာရွင္ ပဲျဖစ္မွာပါ။ အႏုပညာရွင္ မဟုတ္ခဲ့ ရင္ေတာင္မွ သူဟာ အႏုပညာကို
ထုတ္လုပ္သူ၊ စီးပြားေရး သမား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္။ အႏုပညာ နဲ ႏြယ္ၿပီး
ပတ္သက္ေနတဲ့ လူေတြ ျဖစ္မွာပါ။ အဲဒါမွ ကိုယ့္ ခံစားခ်က္နဲ႔ ကိုယ္လုပ္တယ္
ဆိုတဲ့စကားကို သူတို႔ ေကာင္းေကာင္း နားလည္မယ္။ အမႈေဆာင္ ျဖစ္သြားတဲ့
အခါမွာေတာ့ ကိုယ့္ခံစား ခ်က္ နဲ႔ ကိုယ္လုပ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္
သူတို႔ စိတ္ညစ္ရလိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ ေျမာက္ျမားလွတဲ့ ျပႆနာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါက
တိက်တဲ့ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒ မရွိခဲ့ လို႔ဘဲ။ ေခတ္မီေအာင္ လိုက္ၿပီးေတာ့
မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒကို လိုက္လုပ္မလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဥပေဒ တိတိက်က်
မရွိေတာ့ တခ်ဳိ႕ ျပႆနာ ေတြက တိတိ က်က် ေျဖရွင္းလို႔လည္း မရဘူး။ ေနာက္
အသစ္ေပၚတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးေတြ က်ေတာ့လည္း ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္း မသိဘူး။ ဒါကိုေတာ့
ပထမဆုံး ရင္ဆိုင္ ရလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အကုန္လုံးက အမ်ားႀကီး
ပြင့္သြားၿပီေလ။ အဲဒီေတာ့ အကုန္လုံးက ဒီအတိုင္း ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ေနမွာ
မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုခု ျပႆနာ တက္လို႔ ဂီတ အစည္းအ႐ုံး က မရွင္းေပးႏိုင္ဘူး
တစ္ႀကိမ္၊ ေနာက္ တစ္ဖြဲ႕က ျပႆနာ တက္လို႔ ဂီတ အစည္းအ႐ုံးက
မရွင္းေပးႏိုင္ျပန္ဘူး တစ္ႀကိမ္ ဆိုရင္ သူတို႔ကို အယုံ အၾကည္မဲ့ လာမွာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ အမႈေဆာင္ ဘယ္သူ တက္တက္ ေသခ်ာေပါက္ ေခါင္းႀကီးၿပီ။
ေမး- ဝတၴဳေတြကို စာေပစိစစ္ေရး တင္စရာ မလိုေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔
အႏုပညာ သမားေတြ အေနနဲ႔ အႏုပညာပိုင္း မွာ ပိုၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီး
ခြင့္ရ ၿပီ ေပါ့။ ေျဖ-ရတာေပါ့။ ရတယ္ ဆိုတာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔
အရင္ကတည္းက လြတ္လပ္ပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ ကိုယ္ကေရးရင္ သတိထား ရေတာ့တယ္။ ဥပေဒ
အေၾကာင္း အရာ အားလုံး ျဖစ္သြားၿပီေလ။ ကိုယ့္ကို ထိမိခိုက္မိမွာ ကိုယ့္ကုိ
edit လုပ္ေပးမယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိေတာ့ အဲဒါ တစ္ခုကို နည္းနည္း
သတိထားရတယ္။ က်န္တဲ့ Creation ပိုင္းေတြ ကေတာ့ ဘာမွ သိပ္အေျပာင္း အလဲ
မရွိပါဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္တာဝန္ယူေပါ့။ ေမး- ၿမိဳသိပ္ ထားခဲ့ရတဲ့ အႏုပညာ
တစ္ခုကို အခု အခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဖန္တီးခ်င္စိတ္ ျဖစ္မိလား။
ေျဖ- တခ်ဳိ႕ဟာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ရွိတယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အခုခ်ိန္မွာ
ျပန္ၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို ျပန္ေရးေနရင္လည္း တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ အၿငိဳး
အေတး ေတြ ျပန္ေဖာ္ ေနတာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာေလ။ အခုဟာက အကုန္လံုးက
ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာ။ ကိုယ္က ေဖ်ာ္ေျဖေရး သမားပဲေလ။ စိတ္ ညစ္ေနလည္း
အတူတူ၊ ပင္ပန္းေနလည္း အတူ တူ။ ေဖ်ာ္ေျဖေပးေန ရတဲ့သူပါ။ အဲဒီ အတြက္
လမ္းေၾကာင္းကုိပဲ အဓိက ဦးတည္တယ္။
ေမး-အခုအခ်ိန္မွာ အႏုပညာကို လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးမယ့္ လူငယ္ေတြ အတြက္ အစ္ကို႔ရဲ႕ အႀကံ ျပဳခ်က္ကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။။
ေျဖ- ေနာက္ထြက္လာတဲ့ လူငယ္ေတြ ရဲ႕ အထိန္းအကြပ္ ကေတာ့ သူတို႔ကို ဒီေလာကက
ဝိုင္းၿပီး ထိန္းသြားပါလိမ့္မယ္။ အခု မီဒီယာ ေလာကက ပြင့္လင္းတဲ့ ေလာက
ျဖစ္ေနၿပီေလ။ တကယ္လို႔ အျမင္ မေတာ္တာမ်ဳိးေတြ ထြက္လာတဲ့အခါ က်ေတာ့
သူတို႔ထက္ ဝါရင့္တဲ့ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အႏုပညာ ဆရာေတြက ဆုံးမ မွာပဲ။
သတိေပးတာတို႔ ဘာတို႔ ေျပာမွာပဲ။ ပရိသတ္ကလည္း ဝိုင္းထိန္းေပးမွာေပါ့။ တခ်ဳိ႕
႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း စာသားမ်ဳိးေတြနဲ႔ သီခ်င္းေတြ၊ ႐ုပ္တိမရွိ၊
အဓိပၸာယ္ မရွိတဲ့ ဝတၴဳေတြ ကို မၾကာခဏ ေတြ႕ေနရေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးကို ယဥ္ေက်းမႈ
အေန နဲ႔ေတာ့ ျပဳျပင္ၿပီး ထိန္းသိမ္း ေစခ်င္တယ္။
ေမး- ခုလက္ရွိ ပရိသတ္ကုိ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ က ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ စာေရးတဲ့ အပိုင္း မွာ ေပါ့။ တိုင္းျပည္ရဲ႕အေျပာင္းအလဲ အရေမးတာပါ။
ေျဖ- ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ကိုယ္ႀကိဳးစားမွ ရမယ့္
မက္ေဆ့ခ်္မ်ဳိးကို နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေပးေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က
ဖြင့္လိုက္ၿပီ ဆိုၿပီး အိပ္ေနရာ က ႐ုတ္တရက္ ထလာသလို၊ အၾကာႀကီး
မ်က္လုံးမွိတ္ ထားရာကေန ထၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ သူလိုပဲ။ မ်က္စိ ျပာေနတယ္။
ေကာင္းေကာင္း သဲသဲ ကြဲကြဲ မျမင္ ရေသးဘူး။ သူမ်ားေတြက ကိုယ့္ကို
ေကာင္းေကာင္း ျမင္ေနၿပီ။ ကိုယ့္ထက္ အမ်ားႀကီး သာတယ္။ အဲဒီလို လူမ်ဳိးနဲ႔
ကိုယ္က ရင္ဆိုင္ရေတာ့မွာ။ ဒီတစ္တိုင္းျပည္လုံး နယ္ ပယ္ အသီးသီးကေပါ့။
အျမင္က်ယ္ က်ယ္ရွိဖို႔၊ မက္ေဆ့ခ်္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ကိုယ္သိ
သေလာက္ေပါ့။
လင္းအကၡရာ
(Credit http://www.yoyarlay.com/entertainment/entertainment/interview/28543-2012-07-27-08-33-25)
No comments:
Post a Comment